Cotopaxi

snow -8 °C
Se Mellom- og Sør Amerika på kristine t's reisekart.

Jeg kom hjem fra kysten kl 6.00 lørdag morgen. Klokka 8.30 (etter å ha kjøpt lue, vanter og ullsokker) sto jeg, Magali og Thea i et reisebyrå og prøvde bukser, jakker og sko, sammen med en fransk mann og 4 japanere. Vi skulle da om ikke lenge reise til Cotopaxi. Det er ca 2 timer sør for Quito, og forsøke å klatre helt til toppen på verdens nest høyeste vulkan (5900 moh). Reisebyrået råder folk til å være i Quito minst 4 dager før, men det hadde jo ikke jeg tid til, så da fikk 3 timer holde!

Vi kom fram i 12-13 tiden. Da vi hadde fått på oss alle klærne, skulle vi gå opp på en hytte (4800 moh). Etter jeg hadde gått ca 5 meter (kjentes ut som jeg hadde spurta 500 meter) lurte jeg litt på hva jeg hadde begitt meg ut på. Da vi kom opp på hytta var det KUN mannfolk 27+, som så litt mer klare for å gå opp en vulkan enn det vi gjorde, så det gjorde ikke mine tidligere tanker om hva jeg gjorde der noe mindre. Og det var vel det de tenkte å, for alle snudde seg og glana etter oss hele tida. Vi fikk tildelt senger der, var vel ca 100 senger på hytta, fordelt på 2 rom.

Vi var jo da en gruppe på 8, med 4 guider. Utrolig morsomme fyrer! Har vel aldri blitt sunget såå mye om som de 2 dagene, om fra alt vi gjorde til vi så ut.. Så vi hadde det mye moro!! Men kjente jeg var oppi høyden, utrolig vondt i hodet. Etter å ha spist middag, la vi oss, men ganske vanskelig å sove når man puster som en hval, (og de 40 rundt gjør det samme). Klokka 00.30 ble vi vekket. Etter å ha fått på seg alt, og spist litt frokost begynte vi turen.

Det går veldig, veldig sakte, men det føles ut som man spurter! Etter å ha gått i 1 time ca, kom vi til isen, så da var på med broddene og fram med hakka. Og da gikk det også så å si rett opp! Utrolig, utrolig slitsomt! Det er det verste jeg har gjort i mitt liv. Aldri hatt så vondt i hodet, kjentes ut som skulle sprenge om ikke lenge, og sånn var det konstant under hele turen! Det var nesten bare smerte når vi gikk oppover, etter en pause føltes det ganske greit, og klar på nytt. Men serriøst etter maks 2 minutter er man like andpusten og sliten igjen. Så da vi hadde kommet til 5400 moh, og det var snart soloppgang, var det ikke noe vits i å fortsette mer. For man må være på toppen av vulkanen innen soloppgang. Da vi gikk nedover, kom sola opp, og det var en helt sinnsyk fin utsikt. Så helt til Quito. Og da så vi også hvor sinnsykt bratt det hadde vært! Da vi kom på hytta var jeg helt dau, fikk sovet litt, men følte meg ikke no særlig bra.. Vi var i Quito rundt 16.00, så da begynte kroppen å bli litt normal igjen.. Men er veldig glad for at vi gjorde det, deilig at det er over! Sinnsyk fin og morsom tur: )

Skrevet av kristine t 11:28 Arkivert i Ecuador Kommentarer (0)

Puerto Lopez

overcast 23 °C
Se Mellom- og Sør Amerika på kristine t's reisekart.

Jeg tok buss med min spansk lærer Zayra (30 år) fra Quito kl 20.00, søndags kvelden. I Puerto Lopez var vi 12 timer senere. Dette var en liten by, ved stranda. ”Byen” er egentlig ganske stygg, nedslitt og falleferdig, men på en måte litt sjarmerende allikevel. 20 minutter utenfor lå hotellet vårt, Alandaluz. Det var et utrolig fint sted ved stranden, så må innrømme jeg ble litt letta da! Vi bodde i en kjempe søt hytte!

På tirsdag dro jeg til ”Isla de la Plata” med to tsjekkiske jenter og en gruppe andre. På denne lille øya var det mye dyre- og planteliv likt som på Galapagos; mye forskjellige typer fugler, sjøløve og hval. Var vel ikke akkuratt super interessant for den lite fugleinteresserte jenta jeg er da! Da jeg skulle hjem visste jeg ikke hvem som skulle hente meg, eller hva hotellet jeg bodde på het.. Jeg gikk langs veien ved stranda for å se om det var noen til å hente meg. Da stoppet det plutselig en buss ved meg. Bussjåføren spurte meg om ikke jeg bodde på Alandaluz, det visste jo ikke jeg da. Men han hadde sett meg der dagen før, så da satte jeg meg inn i bussen med en gruppe spanjoler på tur! Fikk masse godteri, og de spurte meg ut om det meste, på spansk selvfølgelig (og svært imponerte når jeg sa jeg bare hadde lært det i 2 uker). Og fram til hotellet mitt kom jeg da også etterhvert! : )

Onsdagen skulle jeg og Zayra til Los Frailes beach. Til tok vi da motortaxi, og sjåføren åpnet seg jo da veldig med sine problemer. Han hadde da to dater denne dagen, ei han hadde vært sammen med i 5 år, og ei i 5 måneder. Det var bare sinnsykt komisk, så han la ut om det positive og negative og det som var! Zayra fortalte meg etterpå at på kysten så var det veldig vannlig å ha minst 5 kjærester, og ofte drepte en av damene mannen... Da vi tilslutt kom fram, var det en utrolig stor og fin strand. Var ikke no sol da, men var ganske varmt fordet.

Torsdagen dro vi til Fuerto Cayo og Michalilla. Var jo utrolig kaldt da, så ikke no bading! Men fikk noen fine gåturer langs strendene. Vi tok jo da buss til de forskjellige stedene. Og de bussturene er en risikosport, det er så vidt man får gått på bussen før han har kjørt, og er oppi mange km/t. Bussene blir veldig mye brukt da, her har folk med seg alt fra store møbler (senger, kommoder ol) til gris og høner..

Hver dag har jeg hatt 4 timer med spanskundervisning. Også har det jo selvfølgelig bare gått i spansk ellers også! Også fikk jeg siste dagen sjokoladekake!! Etter at jeg har mast og tulla med han kelneren om det hele uka, så fikk jeg det da til etter både lunsj og middag!

Skrevet av kristine t 11:16 Arkivert i Ecuador Kommentarer (0)

Amazonas

Se Mellom- og Sør Amerika på kristine t's reisekart.

Jeg tok buss fra Quito til Coca søndag kveld. Det ble veldig lite søvn den natta, den er nemlig veldig vanskelig å sove med spansk musikk på full guffe i bakgrunnen! Vi punkterte en gang underveis, klokka var vel rundt 4.00, og vi var i by som så temmelig falleferdig ut.. Så da var det bare for de to bussjåførene å ta av seg skjorta og begynne fikse det, noen av passasjerene hjalp også til da. Dette tok vel en time omtrent. Vi var framme i Coca halv åtte. Da skulle jeg møte på Oasis hotell. Der møtte jeg guiden min, David, ei norsk jente, Benedicte og spansklæreren hennes. Vi spiste frokost, før vi skulle ta båten lenger inn i jungelen, til Yarina. Båtturen på Napo rio (største elva) tok en times tid, og det som var å se var masse forskjellige trær og planter (!), og noen hus lå langs elva.

Da vi kom fra ble jeg veldig positivt overraska, hadde sett for meg noe litt mer falleferdig og primitivt! Men det var altså utrolig fint der. Det var et ”hovedrom” (ute altså) med spisesal, bar og hengekøyer. Bak var det mange hytter for gjestene og de ansatte. Jeg delte hytte med ei dansk jente, Ida. Det var kun elektrisitet mellom 18.00 og 22.00 da.. Greia med lodgen er at de redder dyr fra det svarte markedet, og hjelper dem til å etterhvert kunne klare seg selv ute i den store jungelen! Nå hadde de 3 aper, hvor den ene var typen var utrydningstrua, og en tucan. De prøver også å få de dyra som er utrydningstrua til å formere seg i et område i jungelen de har som er på 6 hektar, men etterhvert når de er klare til å klare seg selv blir de altså satt fri.

Etter lunsjen hadde jeg den første spansktimen. Læreren hette Veronica, kjempe kos jente!! Veldig allright måte å lære på, ute i jungelen, og ikke bare inne i et varmt klasserom! Hadde 4 timer spansk hver dag.

Hver dag hadde vi ekskursjoner, enten om dagen eller på kvelden. Det var veldig interessante ekskursjoner, vi fikk vite mye om forskjellige trær og planter (og fikk smake på noe) som ble brukt som medisiner, straffemetoder på ungene, til husbygging og våpen. Utrolig spennende å gå rundt i jungelen, eller være på rotur på sumpene, høre masse dyre/fugle lyder, og innimellom få noen glimt. Vi så bla tarantella, forskjellige typer tapirer (de pleide å komme bakveien til kjøkkenet for å få litt matrester), ulike typer aper, skilpadder, noe som ligna på et lite rådyr.. hmm.. Veldig mange fugler og sommerfugler, utrolig vakre! Grey og Long tail patoon, Tucan. I sumpen så vi masse frosker, cayman (krokodille), kobra slange og det var visst en anakonda der også! Men sjelden å se : ( Også var det jo selvfølgelig masse ekle og rare insekter, mye mygg! )

En dag var vi hos en familie som bodde langs elva. I deres ”gruppe” bodde det ca 60 personer, og 25 gikk på skole. Skolen her er dekket av staten, og det er fra de er 5 år til 11 år. Da de er ferdig på skolen må de hjelpe til hjemme, men når de er 15-16 år gifter de seg, og må begynne å forsørge sin egen familie! De vi var hos hadde vært gift i 8 år, og han var 24 år! De hadde 2 barn, det var jo egentlig vanlig med mange barn, men de hadde ikke råd til å forsørge fler. Vi fikk chi cha (slags drikke) og grilla cocoa bønner. Huset hadde 2 rom, kjøkken og stue i ett, og et soverom. På eiendommen hadde de banantrær, papayatrær og cocoa trær. Etterpå hadde vi en konkurranse, skulle blåse et lite spyd gjennom et rør (dette ble brukt som jaktvåpen), og treffe en papaya et stykke unna. Jeg vant da, eneste som traff (av 10 eller no!!) : )

De siste dagene der var det ei visstnok kjent ecuadorsk sanger som spilte inn en musikkvideo der. Og der ble jo jeg og min spansklærer med på da! Ganske festlig, spesi dame.. Hun het no Mariska eller no lignende..
Siste kvelden var det en liten feiring med noen av staffet, så det foregikk i all hemmelighet på en av hyttene, moro!!

Det var en veldig bra uke, avslappende og lærerikt! : ) Også ble kameraet mitt ødelagt da, så har ingen bilder!!

Quito igjen!!
Kom tilbake til familien min i Quito kl 6.00, lørdags morgen. Det bodde da to nye studenter der, fra Norge, og siden sønnen dems også lå der denne natta fikk jeg da senga til mine ”foreldre”. Fikk litt dårlig dårlig samvittighet da, når jeg følte at jeg jaga dem opp kl 6. Men neida, da skulle de opp å gå.. Kom ikke på tale at jeg skulle sove på sofa’n.. Møtte da Thea og Magali til frokosten. Veldig koselige jenter!! Vi dro til byen etterpå, jeg fikk jo da endelig kjøpt adapter til pc’n! Etter å ha prøvd utallige butikker, og prøvd å forklare å vise så godt jeg kunne med det jeg hadde, så fant jeg det endelig. Jeg sto jo da i butikken og forklarte og veiva med armer (som jeg pleier) for å prøve å gjøre meg noenlunde forstått, da han sier ”tell me what you really need”! Fikk jo helt sjokk!! En som prata engelsk, ikke langt unna før han hadde meg i armene! Så fikk jeg vist de litt rundt i sentrum da. Da vi kom hjem ringte Helene og ba oss på fest på kvelden. Så da gikk det i mye spansk og salsa dansing ;) Veldig moro :D

Skrevet av kristine t 10:50 Arkivert i Ecuador Kommentarer (0)

Quito

Se Mellom- og Sør Amerika på kristine t's reisekart.

Flyturen fra Atlanta til Quito tok nesten 3 filmer (5 timer). Flyet klarte å holde seg på rullebanen da det landet å, så det var ikke dårlig! (Dagen etter var det et fly som kjørte av rullebanen) På flyplassen ble jeg hentet av vertsforeldrene mine; Marca og Jorge, litt over 60 år ca. Huset deres er stort, veldig fint og koselig. Hele huset er omtrent flislagt. Jeg har eget rom, ganske stort, med eget bad :) Huset ligger ca 20 minutters gatur fra sentrum, sa det er veldig greit!

Jeg er utrolig glad for å ha kommet hit, begynte å grue meg en smule på flyet nedover, lurte litt på hva jeg hadde begitt meg ut på. Men vertsforeldrene mine er bare helt utrolig gjestfrie, koselige, hjelpsomme og greie! De har 3 barn, hvor en sønn bor i huset (ser jo nærmere 30 ut! Ser han sjelden da..). Marca er hjemmeværende, mens Jorge jobber med noe medisin greier (fikk ikke helt med meg alle detaljene). Maten jeg får her er veldig god! Frokosten blir servert 7.30, da er det cornflakes, eggerøre, brød, ost og skinke. Lunsjen er middagsmat, suppe til forrett, og hovedretten er gjerne noe kjøtt, ris og potetmos. Det samme til middagen som blir servert 20.30. Også får jeg masse forskjellige juicer (noen bedre enn andre). Så ikke noe å klage på! Jeg får ikke lov til å rydde opp etter meg når jeg har spist, da blir tallerkenen tatt rett ut av hånda mi.. Jeg får ikke lov til å hjelpe dem med noenting..! (Så mamma og pappa; her har dere litt å lære, hehe:p).

Jeg går på et spanskkurs her, med Amazonas Education, hvor jeg har privatlærer. Hun heter Ines, veldig hyggelig. Kurset er utrolig intenst, lærer mye. Jeg begynner hver dag kl 8.30, og holder på til 12.30, med en te pause. Første skoledagen min møtte jeg en annen elev, Jon Olav, 29 år, fra Lillehammer.

På mandagen dro jeg og Jon Olav ned til byen for å se oss rundt. Quito er delt i to, den nye og den gamle byen (Centro Historico). Den nye bydelen er veldig tilrettelagt turistene, det er jo fint der da, veldig rent, men typisk storby, med alle dets fasiliteter.. Vi gikk så til Centro Historico. På veien gikk vi forbi ”Basilia del voto nacional”. Denne kirken har de holdt på å bygge i over 100 år, og de er fremdeles ikke ferdig. Vi gikk opp i tårnet, 70 meter høyt. Det var litt av en tur egentlig, trappene de første 30 meterne var greie, så begynte da en utrolig smal vindeltrapp, hvor man måtte holde inne det man kunne for å komme oppover, og de øverste meterne måtte vi klatre i stiger! Men det var absolutt verdt det, topp utsikt fra toppen over hele Quito. Vi hadde også med en guide, som prøvde så godt han kunne å fortelle på engelsk/spansk/svensk! En liten fotoshoot på toppen før det bar nedover igjen! Jeg likte den gamle bydelen mye bedre enn den nye, mye mer spennende og veldig mange flotte bygninger å se på. Veldig hyggelige å gå sammen med Jon Olav, og det var jo ingen ulempe at han kunne lese kart og finne fram lett heller.. For som de som kjenner meg (og kanskje særlig har løpt orientering med meg:P) vet at jeg ikke har retningssans til tusen, og i tillegg ikke kan lese kart, hehe..

Tirsdag etter skolen tok jeg og Jon Olav bussen ca en time nord for Quito til Mitad del Mundo (midten av verden). Dette markerer linjen som noen franskmenn regnet seg fram var equatorlinja i 1736. Men de hadde jo da selvfølgelig ikke regnet riktig da! Så da vi gikk 200 meter lenger bort kom vi faktisk til midten av verden! På equatorlinja fikk vi se en demonstrasjon av at vannet rant rett ned, på nordsiden med klokka og på sørsiden mot klokka.. Vi fikk en omvisning i gamle ecuadorianske hus og vite litt om deres tradisjoner, egentlig ganske interessant.

Ellers har det vært litt shopping da, og gått litt rundt i byen for å se på livet. Vi var en dag og spiste cuy (marsvin) til lunsj. Det smakte ikke så ille egentlig, mild smak, men virka veldig krydra. Det eneste som var litt ekkelt var at du så armene (er det det det heter!?) stikke ut av et kjøttstykke. Og når det ene stykket ble snudd, så man munn og tenner ganske godt.. Men det måtte jo prøves! Har vært et par dager på aerobic! Det er ganke morsomt egentlig, ganske forskjellig fra Trimhuset da! Steppen er en boks av tre, også bruker de en ca en meter lang pinne.. Begynner å bli ganske god i spanske aerobic uttrykk da! Vertsmammaen min ble med en dag også, moro!

Søndag 28.9, er det valg. De skal stemme over ny grunnlov, veldig store forandringer fra den gamle, bla at abort skal bli medisinsk lovlig., gratis utdanning. Stor sjans for at det blir ja, hvis ikke skal presidenten gaa av. Derfor er det ikke lov å kjøpe noe alkohol på barer eller store butikker fra fredagen. Hvis man viser seg full i gatene kan man bli satt i fengsel i 1 mnd, men for turister er det bare 2 dager da!

Fredagen var vi på museo del Banco Central. Et arkeologisk museum, om hvordan folk hadde kommet og bosatt seg i Ecuador, og om alle de forskjellige gruppene gjennom tidene.. Det var et utrolig stort og fint museum, og sånn passe interessant.. Da jeg var på skolen hadde jeg blitt invitert på middag av noen nordmenn som studerer her, gjennom læreren min. Så jeg fikk en adresse jeg skulle møte opp på kl 19.00! Da jeg kom dit møtte jeg Helene, Einar og Sissel, Julia og Marius (fra Tyskland). Det var utrolig hyggelig å være der, veldig koselige mennesker. Maten som ble servert var fårikål (!) veldig godt : ) Senere på kvelden dro vi ut på en bar og spilte biljard. Jeg ble egentlig utrolig overraska over egne talenter, hehe..

På lørdagen var jeg med Marca og handla litt.. På kvelden var jeg hos Einar og Helene, med Sissel, Marius, Sam og i jente fra Colombia. Hyggelig: )
Søndagen var vi på middag til Veronica, datteren til de jeg bor hos. Hun og familien bodde i Tombaco, en liten by, ca 40 min kjoring fra Quito, men den ligger 1000 meter lavere. (1800m). Og på kvelden drar jeg med buss til Amazonas, en by som heter Coca.

Spansken går fremover den ihvertfall. Lærer masse på skolen, og vertsfamilien min (og spansk læreren) kan minimalt med engelsk. Jeg kan mer spansk, så det sier jo litt. Så ikke mye annet valg enn å prøve så godt jeg kan. Men vi får da kommunisert, og hatt noen samtaler, ikke veldig utdypende da. Det eneste som er utrolig frustrerende er når jeg skal prate, så glemmer jeg hva så mye er, men når jeg hører det forstår jeg det!

Nå har jeg vært borte i litt over en uke omtrent, det føles så mye lengre! Eneste jeg savner er å kunne ta en lang varm dusj!! Greit at min dusj er laangt fra de andre!!

Skrevet av kristine t 11:42 Arkivert i Ecuador Kommentarer (1)

På besøk hos Ingrid :) :)

I Macon

Se Mellom- og Sør Amerika på kristine t's reisekart.

Da var jeg utrolig nok kommet til Macon og Mercer University! Og det er så utrolig koselig å se Ingrid igjen!! Hun går andre året på Mercer University, og studerer økonomi. Mercer University er et 185 år gammelt privat universitet med 5000 studenter. Det er et veldig stort og fint område, faktisk den femte peneste campus i USA. Det første jeg legger merke til da jeg har kommet er at de har et privat politi på området, det er kult da! ;)

Etter det har gått nøyaktig 15 minutter fra jeg har satt fra meg sekken på rommet hennes (jenta hun deler rom tok tida, forøvrig veldig koselig!), er vi på vei til Chili’s for å spise med noen andre venner. Det var god mat, og vennene hennes er litt smågale (passer meg jo bra), veldig morsomme og greie :) Etterpå dro vi tilbake til campus’en, bare slappet av, did some catching up og så på Senkveld!

P9200028.jpg P9200046.jpg
På lørdag fikk jeg en omvisning rundt på området, dette tok nesten 2 timer, så det sier jo litt om størrelsen! Og det er faktisk akkurat som i de amerikanske filmene. Skolen har et svært bibliotek, baseballbane, fotballbane, svømmehall, innendørshall med stor tribune, utrolig bra treningssenter (som jeg fikk testa ut:) ), bra kantine og hvert fag har et eget hus! De sparer rett og slett ikke på noe! Det er 8 fraternity (for gutter) grupper og 4 sorority (for jenter) grupper på campus. Ingrid er med i Chi Omega, som er den største i USA. Disse gruppene har jo da selvfølgelig hvert sitt hus, og de som er med i styret for hver gruppe bor i disse husene, men det er jo åpent for alle i den gruppa da! Eneste forskjellen fra de amerikanske filmene er at folka her ikke er så bitchy, tvert imot; veldig hyggelige og imøtekommende!

Lørdagskvelden dro jeg, Ingrid og noen venner til ”El Sombrero”, en meksikansk restaurant! Hun ene venninna til Ingrid fortalte de ansatte at jeg hadde bursdag. Alle de som jobba der kom da bort til bordet vårt, sang bursdagssangen, satte en stor meksikansk hatt på hodet mitt og selvfølgelig da en tequila shot.. Men hun ene ved bordet var ikke der akkurat da, så da hun kom tilbake, var det en reprise på hele greia, med unntak av at han ene som jobba der begynte å riste hodet mitt no voldsomt fram og tilbake (det var visst den meksikanske versjonen denne gangen...)... Utrolig morsomt! Etterpå dro vi på Sigma Nu fest (en fraternity gruppe som holdt fest). Festen ble holdt i et annet hus de hadde utenfor campus! Og det som er veldig greit er at de som er i gruppa første året, må kjøre gjestene fram og tilbake:) Det var veldig moro, masse folk. Jeg lærte beer-pong, 10 glass som står i en trekant på hver side av et ping-pong bord, og man skal da kaste en ping-pong ball oppi motstanderenes glass, og førsteman til å få alle ”ned”. Jeg og Ingrid vant 1 av 2 da! Og det er vanskeligere enn det ser ut til...

Søndags morgen var det på tide å pakke sammen sakene.. Vi spiste frokost i kantina. Man får 12 klipp i uka til å bruke i kantina, og når man er innenfor kan man ta hva man vil, og så mye man vil. Det man kunne velge mellom til frokost var alt fra søtt brød, omelett og salat til pizza og hamburger, og selvfølgelig var det plenty av forskjellige kaker! Så godt gjort og ikke legge på seg her altså!! Ble henta 12.40, trist å si hade da.. Det var veldig moro å være der, og å ha sett universitet og alt sammen:)

Skrevet av kristine t 15:20 Arkivert i USA Kommentarer (0)

Reisa til Atlanta

Da pakkes sekken igjen...

-17 °C

P9190001.jpg... Og det gikk ikke akkuratt i et forykende tempo, saa var vel ferdig naermere halv tre om natta.. Da var det paa tide aa spise frokost, for jeg maatte dra til Gardermoen. Sekken var faktisk overvektig allerede, saa det starta jo bra! Sovna idet jeg satte meg ned i paa flyet, og vaakna ikke for folka rundt meg hadde begynt aa forlate flyet i Kobenhavn. Da jeg venta paa aa sjekke inn, kom det en fyr bort og spurte om jeg likte chillinotter (som jeg da satt og spiste), og da var utrolig nok en halvtimes samtale i gang! Han var journalist i en dansk avis, saa naa skulle han skrive om meg og reisinga mi! Etter aa ha sjekka inn, for saa aa maatte gaa i gjennom 2/3 av Kastrup, kom jeg endelig fram til gaten. Da var det bare aa ta frem de gamle vanene til meg og Hilde med aa legge seg utover benkene aa sove:) Flyturen til Atlanta tok 10 timer..

Landet paa amerikansk jord kl 15.00 lokal tid. Det er sol og naermere 30 grader :) Atlanta er i folge Ingrid USAs mest trafikerte flyplass, saa det tok en stnd aa komme seg i gjennom alle sikkerhetskontrollene. Dette er den storste flyplassen jeg har vaert paa, jeg har i hvertfall aldri maatta henta bagasjen min, for saa aa maatte sende den igjen, deretter ta tog for aa hente den for andre gang! Med Ingrids detaljerte veibeskrivelse fant jeg lett fram til bussen som skulle ta meg til Macon, og Mercer University. Bussturen tok i overkant av en halvannen time!

Skrevet av kristine t 19:23 Arkivert i Norge Kommentarer (0)

Reiseruta

31.10: Havana, Cuba
09.11: Antigua, Guatemala
09.11 - 27.11: Guatemala - Costa Rica
27.11 - 14.12: Panama og Colombia (tar det som det kommer...)
14.12: Buenos Aires, Argentina
23.03: OSLO, NORGE!!!

Skrevet av kristine t 12:40 Arkivert i Norge Kommentarer (0)

Kristine turær igjen ;)

rain 11 °C
Se Mellom- og Sør Amerika på kristine t's reisekart.

Da skal Kristine på tur igjen;D Denne gang aleine! Så detta blir bra:)

Etter hele 4 måneder i Norge med mye ferje og sykehjems jobbing, er det på tide å komme seg ut i verden igjen! Møte nye mennesker og kulturer, og skaffe meg flere spenstige historier jeg kan fortelle videre (noen til spesielt utvalgte:p) hehe..

Og denna gangen skal jeg være flinkere til å oppdatere;) Så følg med!!

Skrevet av kristine t 20:35 Arkivert i Norge Kommentarer (0)