Reisa fra Canada til Argentina

...53 timer... Stopp i Houston og Panama City :)

Se Mellom- og Sør Amerika på kristine t's reisekart.

Så var det på tide å flytte på seg igjen.. Det var jo litt trist å si hadet til Michael da...

Jeg tok flyet fra Edmonton til Seatle, og derfra til Houston. Jeg ankom Houston 22.00, og mitt videre fly til Panama City skulle ikke gå før kl 9.00. Så jeg så virkelig fram til 11 timer på George Bush flyplassen! Da jeg kom var jeg SULTEN, og siden det er en stor flyplass tenkte jeg at jeg helt sikkert hadde mange forskjellige restauranter å velge mellom, men neida, her var ALT stengt!! Måtte venta 7 timer med mat liksom!!

Mens jeg går bortover gangen og prøver å finne en litt komfortabel plass jeg kan sove, møter jeg en fyr som spør om jeg er litt lost.. Jeg forklarer han greia, og han tilbyr seg da å kjøre meg til et sted i byen hvor jeg kan få no mat. Jeg sier ja takk, men da jeg finner ut at flyplassen stenger ved midnatt er det ikke noe poeng å gå ut allikevel. Han foreslår da at jeg kan sove hos han, for han bor like i nærheten! Det er jo bare supert for meg da, så sier jo selvfølgelig ja til det. Han tar meg med til en meksikansk restaurant, og spanderer middag på meg. Etterpå viser han meg litt av Houston. Det er en utrolig stor by!! Ikke noe spesielt med den, så har ikke noen planer om å dra tilbake dit.. Det holdt med de 11 timene.. Så da fikk jeg meg noen timer bra søvn, før han kjørte meg til flyplassen om morgenen! :)

Kl 14.00 ankom jeg Panama City. Litt deilig å komme til varmen igjen altså!! Jeg delte taxi med to fyrer jeg blei kjent med på flyturen inn til byen. En veldig metropolitan by, stor med masse høye kontor bygninger, og byen er veldig skitten.. Etter jeg har vært på hostellet i ca 10 minutter er jeg og 3 gutter på vei til den gamle delen av Panama City. De har vært der noen dager, og sier at det egentlig ikke er noe særlig å gjøre her.. Den gamle delen er jo forsåvidt et greit tidsfordriv, noen ruiner er det å se der.. Men jeg har vel sett bedre ruiner før i mitt liv! Største forskjellen på denne byen fra alle andre steder jeg har vært er at det er veldig vanskelig å få tak i taxi her! Selvom de kjører forbi tomme, gidder de ikke alltid å stoppe.. Merkelig og irriterende.. På kvelden gikk jeg ut med en gjeng fyrer fra hostellet! Det var moro, så utelivet var ganske bra!

Så nå sitter jeg på flyplassen og venter på flyet til Buenos Aires :D Så treffer mamma, pappa og Marina når jeg kommer fram! Så det blir jo koselig.. Og de har med knekkerbrød, brunost, sjokolade, julekalender og bernaise saus til meg :D :D