Mexico City

-på 2 dager

Det var trist å dra fra familien min, (og Thea og Magali da!).. Så hvis noen skal til Quito, så er man hjertlig velkommen hos Marca og Jorge!!

I Mexico City landet jeg rundt 1.00 på natta. Og jeg hadde ikke no sted å bo, så da tenkte jeg det var best å være på flyplassen til morgenen enn å gå rundt i Mexico City midt på natta med alle mine sekker!! Heldigvis var det trådløst nett på flyplassen, så tida gikk fort ved å prate med venner på msn:) –og jeg fant meg et hostel jeg tok taxi til på morgenen. Flaco Coyote hostel var et helt greit sted.. 5 min etter at jeg hadde lagt meg for å prøve å få sove kom det en fransk fyr inn.. Så 1 timer etter var jeg og Oliver rundt om i byen for å se oss om.

Mexico City er stort! Vi dro til Centro historico, Zocalo. Masse, masse gamle, fine bygninger og kirker.. Og MASSE politi, det var serriøst overalt det!! Enkelte steder stod det ti-femten politifolk etterhverandre nedover gaten.. Og utafor kjøpesentrene stod det en vakt med meterlangt gevær! Likte godt å gå rundt der noen timer, spise lunsj og bare slappe av! På kvelden var det meg og resten av de som bodde på hostellet da (4 gutter) som satt i baren på hostellet og bare slækka’n.. Ganske moro, snakker om alle forskjellene det er mellom landene vi bor i. Så da kom vi jo selvfølgelig inn på gjennomsnittsinntekt da.. Så da jeg fortalte om Norge fikk jeg raskt 4 frierier på rappen(!), men så måtte jeg jo si no om hva vi betaler for å bo der, så da var det ikke så interessant lenger allikevel! Men en underholdende kveld!

Jeg fant ut at jeg måtte dra fra Mexico City i kveld, for å rekke å se litt av det på veien mellom Mexico City og Cancun på en uke.. Jeg møtte en britisk fyr, Matt, i lobbyen som akkuratt hadde kommet, så jeg spurte han om han ville være med meg å kjøpe billett. Jada, han ble med han.. Så han måtte jo bare følge etter meg hvor jeg gikk da.. Stakkaren trodde jo det bare var 5 min ned i gata.. Vi var tilbake på hostellet 6-7 timer etterpå.. Vi måtte inn i byen til busstasjonen, så da gikk vi jo litt(!) rundtom etter billettkjøpet var gjort.. Vi gikk rundt i Zocalo området hvor jeg hadde vært, og steder jeg ikke hadde vært, og ennå mer rundtom.. Innom et par museumer og kirker og titta litt. Men jeg husker jo egentlig ikke hva noen av bygningene/museumene heter da:P Likte meg veldig godt i Zocalo, mye å se! Og er det noe Mexico City har, så er det museumer!! Ikke det at vi brukte så mye tid der da, mye lite interessante museumer, men flotte å se på fra utsiden! Etter vår supre sightseeing tur, lagde vi middag på hostellet! Også måtte jeg ta bussen til San Cristobal..